서브상단 이미지
Terms of Service
1. EIC ID Application and Consent 
An EIC ID application constitutes EIC lending a UserID and password, necessary for use of Our Service. However, in the event that information supplied by the User during application contains falsehood, or in the event that EIC concludes that a User's use of EIC ID is inappropriate, EIC retains the right to cancel any Members' EIC ID. EIC is not obligated to notify the Member about the cancellation. 

2. Notice and Contact 
EIC will notify users about necessary information, in a matter EIC considers appropriate, including through our website or e-mail etc.。 When such notices are sent by email or over our website, they may come into effect from the point they were sent. Users do not retain any right to refuse emails from EIC, and Users are obligated to inform us of any change in contact email address, immediately. Users acknowledge that EIC does not accept contact by phone, fax or visitation. All notices which require replies must be replied to within one week. If EIC does not receive a confirmed reply within this period, EIC retains the right to freeze and/or cancel Users' account(s). 

3. Registered E-mail Address, User ID and Password 
Users are held fully responsible for their registered email addresses, User Ids and Passwords. By applying, Users agree that EIC cannot be held accountable for any loss or damage caused by a User's mistake and/or improper use by a third party. Furthermore, EIC is not obligated to reissue Users' email address, User ID or password. 

4. Transfer/Sale of Service Privileges 
Users are in no way permitted to sell, transfer or loan their service privileges to a third party without expressed approval from EIC. 

5. Access 
All Users are required to have Internet access in order to use EIC services. This Internet access will need to be installed and maintained at the User's own expense. EIC is in no way responsible for arranging Internet access for Users. 

6. Traffic and Domain 
EIC retains the right to set and alter limitations to file sizes, savable domain space, and data transfer on its services, where otherwise undefined, and may do so at our own discretion. 
7. User Content 
Members retain copyright and other privileges for all original, accessible information and creations on forums, blogs, websites and other EIC services that they themselves create (Hereby referred to as "User Content" or "Content"). All User Content may be used, edited, translated, published, performed, presented, promoted or distributed by EIC unconditionally. This is essential for the continual running of EIC Services. Users express their consent by agreeing to these Terms of Use. 

8. Third Party Contents 
Users and/or Members may use, trade or download software from third party individual or business services when using Our Services. In this case the User must have permission or an agreement with the third party, separate from This Document. This Document has no legal affect on said separate agreement. 

9. EIC retains the right to alter or revise these Terms of Use at any time, as EIC deems necessary, without the consent of Users. 

10. New stipulations in a revised Terms of Use will come into effect immediately after the Terms of Use have been posted onto the web. 

------------------------------------------------------------------------------------------------ 


제1조 본 온라인 사이트는 '연세대학교 원주캠퍼스 동아시아국제학부 홈페이지'(이하 ‘본 홈페이지')라 한다. 

제2조 [약관의 목적]이 약관은 ‘본 홈페이지'의 운영, 회원의 권리와 의무 등에 관해 규정함을 목적으로 한다. 

제3조 [정의] 
① 회원 : ‘본 홈페이지'에 접속하여 소정의 양식에 개인정보를 입력하고 등록한 자. 
② 가입 : ‘본 홈페이지' 약관에 동의하고, 제공하는 가입양식에 해당 정보를 기재하고 저장하는 행위 
③ ID : 회원식별과 회원의 ‘본 홈페이지' 이용을 위하여 신청하고 ‘본 홈페이지'에서 승인하는 회원 고유의 문자 또는 숫자의 조합 
④ 비밀번호 : 회원과 회원 ID의 일치 여부를 확인하여 통신상에서 개인 회원을 보호하기 위하여 회원 자신이 선정한 문자와 숫자의 조합 
⑤ 탈퇴 : 회원의 이용계약을 종료시키는 행위로 회원정보 또한 삭제된다. 

제4조 [약관개정 동지] ‘본 홈페이지'의 약관은 개정할 수 있으며, 개정된 약관은 서비스 화면에 게시하거나 E-mail을 통해 회원에게 공지함으로써 효력이 발생한다. 

제5조 본 약관에 명시되지 않은 사항이 관계 법령에 규정되어 있을 때는 그 규정을 따른다. 

제6조 [회원가입신청] 회원이 되고자 하는 자는 ‘본 홈페이지'가 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기재하여 회원 가입을 신청한다. 

제7조 [회원자격요건] 다음 각 호에 해당하는 자 중에서 회원가입을 신청한 자. 
① ‘본 홈페이지'의 지향하는 바에 동의하는 자 
② ‘본 홈페이지'의 규약에 따라 회원자격을 잃은 전례가 없는 신청자 
③ 가입 양식의 등록 내용에 허위, 누락, 오기가 없는 경우 

제8조 [회원성립시기] 가입신청자가 회원가입신청을 정상적으로 완료했을 때로 한다. 

제9조 [회원탈퇴] 회원은 언제든지 자신의 회원 등록을 지워 줄 것을 ‘본 홈페이지'에 요청할 수 있으며, 요청을 받을 경우, 절차를 거쳐 바로 탈퇴요청을 처리한다. 

제10조 [회원탈퇴시기] ‘본 홈페이지'가 해당 회원의 등록말소를 처리한 시점으로 한다. 

제11조 [회원자격상실] 회원이 다음 각 호의 사유에 해당하는 경우, ‘본 홈페이지'는 회원 자격을 적절한 방법으로 자경의 제한 및 정지, 강제 탈퇴시킬 수 있다. 
① 가입 신청 시 허위 내용을 등록한 경우 
② ‘본 홈페이지'안에서 다른 회원의 권리를 방해하거나, 다른 회원의 정보를 도용하는 등 ‘본 홈페이지' 내의 질서를 위협하는 경우 
③ 대외적으로 ‘본 홈페이지'의 명예를 실추시킨 경우 
④ 서비스의 내용과 목적과 상관없는 스팸, 음란물을 게시하는 경우 
⑤ 전기통신기본법, 전기통신사업법, 정보통신 윤리위원회 심의 규정, 정보통신 윤리강령, 프로그램 보호법 및 기타 관련 법령과 본 약관이 금지하는 행위를 하는 경우 

제12조 회원은 ‘본 홈페이지' 내에서 다음과 같은 권한을 가진다. 
① 회원이면 누구나 허가된 곳에 자유롭게 글을 올릴 수 있다. 
② ‘본 홈페이지'내에서 운영하는 온라인상의 모든 서비스를 이용할 수 있다. 

제13조 [회원의 의무] 회원은 다음과 같은 의무를 진다. 
① ‘본 홈페이지'의 지향하는 바에 어긋나는 행위를 하지 말아야 한다. 
② ‘본 홈페이지'의 약관을 준수하여야 한다. 
제14조 ‘본 홈페이지'가 회원에 대해 통지를 하는 경우, 회원이 ‘본 홈페이지' 가입양식에 기재한 전자우편 주소로 할 수 있다. 

제15조 ‘본 홈페이지'가 회원에 대해 통지를 하는 경우 1주일 이상 ‘본 홈페이지'게시판에 게시함으로써 개별 통지에 갈음할 수 있다. 

제16조 ‘본 홈페이지'는 회원의 신상정보를 본인의 승낙 없이 제3자에게 누설, 배포하지 않는다. 단 다음 사항의 경우에는 예외로 한다. 
① 전기통신기본법 등 법률의 규정에 따라 국가기관의 요구가 있는 경우 
② 범죄에 대한 수사상의 목적이 있거나 정보통신윤리위원회의 요청이 있는 경우 또는 기타 관계 법령에서 정한 절차에 따른 요청이 있는 경우 

제17조 ‘본 홈페이지'의 약관에서 규정되지 않은 내용에 대해서는 관련 법규 및 관행을 따른다.